در طرح درس دانشجویان محترم دانشگاه، رشته مدیریت اشاره کرده بودم که لیستی از کتابهای پیشنهادی را جهت مطالعه ارایه خواهم کرد. لیست که در زیر میآید، بخشی از این پیشنهادات است. در آینده نزدیک این لیست بهروز خواهد شد و پیشنهادات جدیدی به آن افزوده خواهد شد.

کارآفرینی
- نوریس، دن (۱۳۹۴). «استارتآپ نوپای هفت روزه» ترجمه: مرادی، وحیده. تهران: نشر سیوا.
مدلهای کسبوُکار
- شفیعی، مسعود (۱۳۸۳). «راهنمای تهیه طرح کسبوُکار: طرح جامع تدوین چشمانداز پروژه قبل از اجرا». تهران: رسا.
- درگی، پرویز؛ سالاری، محمد (۱۳۸۹). «مدلهای مدیریتی: برای راهاندازی و ادارهی یک کسبوُکار از تئوری تا عمل». تهران: رسا.
- استروالدر، ا؛ پیگنور، ا (۱۳۹۱). «خلق مدل کسبوُکار»، ترجمه توکلی و همکاران. تهران: انتشارات آریاناقلم.
- کانا، ت؛ پالپو، ک ج؛ پاپو، ر (۱۳۹۲). «استراتژیهای کسبوُکار در بازارهای نوظهور: راهنمای برنامهریزی و اجرا»، ترجمه محبی، حامد، عطرسائی، بنفشه. تهران: انتشارات آریاناقلم.
- کرزناریک، رومن (۱۳۹۲). «چگونه شغل دلخواهمان را پیدا کنیم» ترجمه رضاخانی، صنوبر. تهران: نشر هنوز.
- اولت، ب (۱۳۹۳). «راهاندازی کسبوُکار: ۲۴ گام برای موفقیت کسبوُکارهای نوپا»، ترجمه: روشنی، سعید؛ رضایی نیک، نفیسه. تهران: انتشارات آریاناقلم.
- سایر، ل (۱۳۹۳). «طرح کسبوُکار: چه چیزی شما را از سایر رقبا متمایز میکند؟»، ترجمه خادمی پاشاکی، بابک. تهران: سازمان فرهنگی فرا
- کلارک، ت؛ استروالدر، ا؛ پیگنیور، ا (۱۳۹۴). «مدلِ کسبوُکار شما: بازآفرینی کسبوٌکار شما در یک صفحه!»، ترجمه ساروقی، حسامالدین؛ کرمانشاه، فیروزه؛ مینا، نجفیان. تهران: انتشارات آریاناقلم.
- استروالدر، ا؛ پیگنور، ا؛ برنارد، گ؛ اسمیت، آ (۱۳۹۴). «طراحی ارزش پیشنهادی: چگونه محصولات و خدماتی خلق کنیم که مشتری خواهان باشد»، ترجمه: وطن دوست، بابک؛ ساروقی، حسامالدین؛ نجفیان، مینا؛ عطایی، اصغر. تهران: انتشارات آریاناقلم.
خلاقیت و نوآوری
- فیضبخش، سید علیرضا (۱۳۸۱). «درباره خلاقیت». تهران: انتشارات باران.
- دی آنتونی، ا (۱۳۹۲). «نوآوری: نوآوری از نان شب واجبتر است»، ترجمه مقدسی، مریم. قم: صبح صادق.
- هیث، چ؛ هیث، د (۱۳۹۳). «ایدهی عالی مستدام: چگونه ایدههای ماندگار بسازیم»، ترجمه هاشمی، سید رامین؛ اسدی، مجتبی. تهران: انتشارات آریاناقلم.
- کلی، ت؛ کلی، د (۱۳۹۴). «خودباوری در خلاقیت: در جستجوی خلاقیت گمشده»، ترجمه کیامهر، مهدی؛ خضریپور، مرتضی. تهران: آریاناقلم.
- حسینی، افضلالسادات (۱۳۹۴). «ماهیت خلاقیت: و شیوههای پرورش آن». مشهد: به نشر.
- دوهیگ، چ (۱۳۹۵). «قدرت عادت: دلیل کارهای ما در امور زندگی و کاری چیست؟»، ترجمه محمدی، المیرا. تهران: آرایان.
- مور، ت (۱۳۹۵). «زندگی در کار: لذت کشف آن چه برای انجام دادنش بهدنیا آمدهایم»، ترجمه رفیعی، فاطمه. تهران: هیرمند.
برند
- براون، ت (۱۳۸۵). «فلسفه نامههای تجاری: BMW در ذهن شماست، نه در پارکینگ شما»، بطحایی، عطیه. تهران: فرا.
- هیگ، مت (۱۳۸۸). «سلاطین نامهای تجاری: رازهای ۱۰۰ نام برتر تجاری»، ترجمه بهمنیار، سنبل. تهران: سیته.
- نیومیر، مارتی (۱۳۸۸). «زاگ: چگونه یک نام تجاری متمایز بسازیم؟»، ترجمه میرزایی، سارا. تهران: سیته.
- هیگ، مت (۱۳۸۹). « شکستهای نامهای تجاری: حقایقی درباره صد خطای فاحش و تاریخی در ساخت برند»، ترجمه روستا، احمد؛ اللهیاری، فاطمه. تهران: سیته.
- لین کلر، ک (۱۳۸۹). «مدیریت استراتژیک برند»، ترجمه بطحایی، عطیه. تهران: سیته.
- کاتلر، ف؛ پفورچ، و (۱۳۸۹). «مدیریت برندهای صنعتی»، ترجمه حیدزاره، کامبیز. تهران: سیته.
- نیومار، م (1390). «لغزش برند: چگونه لغزش بین استراتژی کسبوُکار و طراحی را پر کنیم»، ترجمه روستا، احمد؛ سبزعلی یمقانی، کبری. تهران: سیته.
- اخلاصی، امیر (۱۳۹۱). «اصول برندسازی: با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی». تهران: علمی.
- ریس، ال؛ ریس، لورا (۱۳۹۱). «22 قانون تغییرناپذیر برند»، ترجمه شیخ جوادی، منیژه. تهران، سیته.
- الیوت، ر؛ پرسی، ل (۱۳۹۲). «مدیریت راهبردی برند»، ترجمه روستا، اجمد. تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
- لیندستروم، م (۱۳۹۲). «حس برند: برنددهای قدرتمندی ر از طریق حسهای لامسه، بینایی، بویایی، چشایی و شنوایی بسازید»، ترجمه عبدلی، مریم؛ ملازاده اردکلو، زهرا. تهران: بازاریابی.
- اخلاصی، امیر (۱۳۹۳). «برندسازی برای مکان: مراکز خرید و مقاصد گردشگری». تهران: علمی.
- تراوت، جک؛ ریوکین، استیو (۱۳۹۳). «بازسازی جایگاه برند: بازاریابی در عصری از رقابت، دگرگونی و بحران»، ترجمه شیخ جوادی، منیژه. تهران: سیته.
- دانی مریام، لیزا (۱۳۹۳). «راهنمای انتخاب یک نام موفق»، ترجمه مقدم، آتنا. تهران: سیته.
- ریس،ل (۱۳۹۳). «چکش بصری»، ترجمه ترکمن، شاهین؛ مقدم، آتنا. تهران: سیته.
- ترابی، انوش (۱۳۹۴). «بازاریابی خود: برند شخصی، هنر ارایهی خود، متقاعدسازی، تاثیرگذاری و جذابیت شخصی». تهران: بازاریابی.
- سراجی، رضا (۱۳۹۴). «طراحی المانهای هویت برند در مسیر شناخت برند: مبتنی بر نظریهی الینا ویلر و کوین لین کلر». تهران: بازاریابی.
- مونتویا، پ؛ وندیهی، ت (۱۳۹۴). «برند خودت باش: برند فردی بسازید که جذاب و کارآمد باشد»، ترجمه شاهینپور، سامان. تهران: سیته.
- تریسی، برایان (۱۳۹۵). «برندسازی شخصی برای کارمندان: ۴۳ راهکار موثر برای افزایش بهرهوری شغلی و شکستن مرزهای کارایی فردی در سازمان»، ترجمه لعلی، مسعود. تهران: بهار سبز.
- ادمسون، آلن پی (۱۳۹۵). «برندسازی دیجیتال: توسعه برند در فضای مجازی»، ترجمه مقدم، آتنا. تهران: سیته.
- مقدم، فرزاد (۱۳۹۵). «برندسازی در ۷ گام: راهنمای کاربردی خلق و مدیریت برند». تهران: سیته.
بازاریابی
- اخلاصی، امیر (۱۳۹۰). «اصول بازاریابی برای مدیران اجرایی». تهران: علمی.
- اخلاصی، امیر (۱۳۹۰). «بازاریابی خدمات». تهران: علمی.
- اخلاصی، امیر (۱۳۹۱). «استراتژی محصول: با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار». تهران: علمی.
توسعهی فردی
- رسولی،احمدرضا (۱۳۹۰). «آموزش فن بیان». تهران: هورمزد.
- تریسی، ب (۱۳۹۴). «قدرت انضباط فردی: ۲۱ راه برای کسب شادی و موفقیت»، ترجمه نجات مهر، آزیتا. تهران: بهار سبز.
- تریسی، ب (۱۳۹۶). «قدرت بیان: خوب صحبت کنید تا برنده شوید»، ترجمه قادری نیت، علی اکبر. تهران: زرین کلک.همگرا.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!